2008. február 21., csütörtök

Lekváros linzer

Linzert kívántam. Olyan igazi omlósat, apró dió darabokkal a tetején. Sajnos a munkahelyi büfé ezen igényemet nem tudta kielégíteni, így elkezdtem linzer receptek után kutakodni.
A Konyha Magazin 2002. decemberi számában találtam is egyet Karácsonyi linzer néven.
Kipróbáltam és mondhatom, nem volt ideje megkeményedni.
Mivel csak most próbáltam először linzert sütni, így az eredeti receptben megadott adagokat megfeleztem (ebből mérettől függően kb. 15 süti jön ki).

Hozzávalók (15 darabhoz):
A tésztához:
25 dkg finomliszt
10 dkg Ezüstkanál vaníliás ízesítésű kristálycukor különlegesség (ezt én 9 dkg kristálycukorral és egy zacskó vaníliás cukorral helyettesítettem)
12,5 dkg vaj
fél csomag sütőpor
1 tojás
fél csapott evőkanál cukrozatlan kakaópor

A lekenéshez:
1 tojás

A tetejére:
maréknyi dióbél vagy natúr (sótlan) mogyoró

A töltéshez:
sárgabarackíz (vagy lekvár)

A tésztához valókat a kakaó kivételével tálba töltöttem. Egy kicsit fakanállal összekevertem az egészet, majd ujjaimmal addig morzsolgattam, amíg már nem volt benne nagy darabokban vaj. Ezután összegyúrtam a tésztát (akkor jó, ha elválik az edény falától), majd kettéosztottam és a kakaót az egyik adag tésztába dolgoztam.
A világos színű tésztát deszkán kb. fél centi vastagra nyújtottam, majd különböző alakú kiszúró formákkal kiszaggattam. A leeső részeket újra összegyúrtam és kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, majd előmelegített sütőben, közepes lánggal (180 fokon) kb. 15 percig sütöttem.
Amíg ez készült, a kakaós tésztát az előbbiek szerint kiszaggattam, majd minden tészta közepét egy kis pogácsaszaggatóval kiszúrtam. A leeső részeket itt is újra összedolgoztam és kiszaggattam.
Sütőpapírral bélelt tepsire raktam és felvert tojással megkentem. Tetejüket durvára vágott dióval meghintettem és a tésztába kissé bele is nyomkodtam. Ugyanúgy sütöttem, mint a világos tésztát.
Mikor kihűltek, a világosakat 1-1 kiskanál lekvárral megkentem, a kakaósakat pedig ráillesztettem.

Nincsenek megjegyzések: