2008. december 2., kedd

Zöldborsós-sonkás lepény

"Már megint lepény!" - kiálthatnának fel rendszeres olvasóim. Talán kicsit túlzásba viszem a lepény sütést, de ez a végtelenül variálható étel annyira finom és praktikus, hogy nem tudok vele betelni.
Jellemző, hogy legfrissebb szerzeményű szakácskönyvemből is egy lepényt próbáltam ki először! Tésztaként a recept készen kapható omlós tésztát ajánl, de én házilag készítettem az alapot.

Hozzávalók:
A vajastésztához:
1 csipet só
175 g liszt (én teljes kiőrlésű lisztet használtam)
85 g kemény vaj vagy margarin, kis kockákra vágva
1 db tojás
2-3 kávéskanál hideg víz

A töltelékhez:
250 g mélyhűtött zöldborsó, felengedve
4 tojás
200 ml tejszín
85 g cheddar sajt, reszelve
85 g vastag sonkaszelet, hasábokra vágva

A tésztához a lisztet és a sót egy tálba szitáltam és hozzá morzsoltam a vajat. Amikor a keverék már finomra darált kenyérmorzsához hasonlított, a liszt közepében kialakított mélyedésbe beleütöttem a tojást és hozzáadtam 2 kávéskanál vizet. Késsel elkevertem, majd kemény tésztává gyúrtam. A kész tésztát folpackba csomagolva felhasználásig (kb. 20 perc erejéig) a hűtőbe raktam. (Ha nem használjuk fel azonnal, legfeljebb 2 napig a hűtőben eláll). A hűtőből kivéve a tésztát a folpack lapon kerekre nyújtottam, majd egy 23 cm átmérőjű formát kibéleltem vele. A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
A töltelékhez egy tálban összekevertem a tojásokat a tejszínnel. Hozzákevertem a zöldborsót, a sajtot és a sonkát is, majd sóztam, borsoztam.
Az elkészült tölteléket a tésztába öntöttem és 200 fokon 1 óráig sütöttem.

A tészta forrása: Ízek a világból - Egytálételek (Reader's Digest Válogatás)
A töltelék forrása: BBC Good Food Magazin - 101 olcsó étel

Nincsenek megjegyzések: